donderdag 4 maart 2010

Eten BàB & SB wissel

GRATIS BIER!!!!

Zo begon deze geweldige avond. Heer Hinsenveld en ondergetekende begaven ons naar de niet nader te noemen groot grutter, om aldaar eten te halen voor ons etentje met Bric-à-Brak. Etentje met BàB? Waarom? Omdat ze een das van ons hebben gebrast tjdens onze presentatie en als tegenprestatie moesten wij een etentje verzorgen. Tijdens het boodschappen doen moest er natuurlijk ook nog bier meegenomen worden. Aangekomen bij de kassa geeft Niek aan dat we een kratje pils hebben en de caissière geeft ons een betaald stikker. Het totaal bedrag kwam uit op 27 euro nog wat(voor eten voor 11 mensen en een krat bier?!). Ik betaal netjes en loop naar de uitgang. Buiten aangekomen kijk ik op de bon en zie ik dat ze het kratje niet heeft aangeslagen. Dit betekent maar één ding: gratis bier.



Na het snijden van de kip en alle groeten kon het de oven in en was het wachten op de rest van de JC en natuurlijk BàB. Het mag natuurlijk vanzelfsprekend zijn dat de afgesproken tijd niet werd gehaald en het AEGEE kwartiertje zeer ruim gebruikt werd. Tegen acht uur kon er gegeten worden en het smaakte goed. Wat volgde was een gezellige avond, die volgens mij naar ieders mening zeker voor herhaling vatbaar is.

Toen werd het tijd om naar ons aller Asterion te gaan. De 'Box of Death' en de wraps werden tevoorschijn gehaald. Ikzelf moest eers nog naar huis om mijn wissel outfit aan te doen. Een jasje van de Mago, das van de Allerlei(x3 voor de mannen van de JC), overhemd van Berend en een oude werk broek die helemaal was uitgescheurd. Na een half uur was het zover, mijn eerste wissel en het was Koninghen. Byrthe werden er veelvuldig uitgewerkt, totdat men zin had in bier. De nieuwe lichting stond achter de bar en het bier werd getapt en de handen werden geschud. Na vervolgens nog een tijd bier te hebben gedronken en een kleine intermezzo bij de muur werd er besloten om naar 't Gat te gaan, om aldaar Audentianen te gaan vervelen, die niet snappen waarom je zo smerig bent. Onderweg kwamen we nog een studiegenote van de heer Smits tegen, die enthousiast was over Paul's nieuwe coup. Na de opmerking dat er varkenszaad in Paul's haar zat werd ze iets minder enthousiast en trok ze gauw haar handen uit zijn haar.

In 't Gat werd al snel de eerste pitcher besteld en het podium overgenomen en met onze vieze kleding(varkenszaad, bruine vla, melk van een half jaar oud en andere meuk) tegen Audentianen en ander volk aangeschuurd. Wat volgde was 't halve Gat gevuld met AEGEE'ers, het verenigingslied brallen en vragen van een studiegenote of ik toevallig een dispuut's ontgroening doorliep. Tegen drie uur werd het tijd om weer naar huis te gaan, omdat ik de volgende dag op het stembureau moest zitten.

Al met al een koninghen avond en ik kijk al weer uit naar de wissel van september.
Grogans 'VO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten